Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Rak

Říkali mi : ˇžij každý den tak, jako by byl tvůj poslední. Říkala to moje máti, říkaly to motivační citáty na facebooku, říkal to houmles, kterému jsem dal dvacku ,,na jídlo“, který ale v rumovém opojení mluvil totálně z cesty.

size="13pt"Říkali mi : ˇžij každý den tak, jako by byl tvůj poslední. Říkala to moje máti, říkaly to motivační citáty na facebooku, říkal to houmles, kterému jsem dal dvacku ,,na jídlo“, který ale v rumovém opojení mluvil totálně z cesty. Říkal mi to řidič autobusu, který mi bůhví proč převyprávěl svůj životní příběh čtyřikrát rozvedeného vyléčeného alkáče. Říkal to i můj doktor.

size="13pt"S rakem na plicích to jde jedna báseň, odpovídal jsem jim s úsměvem hořkým, jako nezralý citron, který toho, než dopadl do mého džbánku s vodou za 36 korun, procestoval mnohem víc než já. K jeho smůle o tom ví kulové hovno a vzpomínat na to nebude. Nemá mozek, což je škoda. Byl by dobrý. Všichni by se ho ptali, proč se tváří tak kysele a on by je naprosto s přehledem poslal někam. Soused: ,,Co seš tak kyselej?“ Citron: (bez jakékoliv změny v obličeji),,Ty voleee!“ Pošťačka:,,Co tak kysele pane?“ Citron:,,Ty vole!“ Farář:,,Proč tak kyselost, synu?“ Citron:,,Ty vole, otče!“ Tvářil by se kysele a přitom by měl v sobě hořkost, protože by byl nevyzrálý. Nenechali ho pořádně dozrát, vyrůst mezi svýma. Jen na něj stříkali chemické sračky aby co nejdřív vypadal dostatečně připraven na cestu přes celý svět, do zpocených rukou prodavačky v Hrušce, připomínající svou ,,vůní“ , obličejovou částí i figurou, pižmoně severního. Přetvářka světem vládne a bez ní jste ztraceni a zatraceni. Proto jsem se naučil žít se svou maskou pozitivního člověka, kterou jsem každou volnou chvíli o samotě, odkládal a zamykal do šuplíku nočního stolku. Senioři si každé ráno, aby mohli mezi lidi, nasazují brýle a zuby. Já nasazuji svou masku. Pro sebe jsem si říkal ,, budeš dobrej, zůstaň pozitivní“ a jen co jsem to dořekl, zjevil se mi pokaždé Charlie Sheen s úsměvem od ucha k uchu.

Autor: David Lauda | neděle 6.5.2018 11:33 | karma článku: 7,55 | přečteno: 342x
  • Další články autora

David Lauda

Hvězda

Začátek příběhu o snech našich rodičů, dětství bez dětskosti, plném sportu, nemoci a životu věnovaném někomu jinému

6.2.2019 v 13:46 | Karma: 9,01 | Přečteno: 229x | Diskuse| Ostatní

David Lauda

Obrazy

Krátká báseň o tom, jak to je.......................................................................

4.2.2019 v 20:48 | Karma: 9,71 | Přečteno: 173x | Diskuse| Ostatní

David Lauda

Slunce

Krátká báseň o dlouhé noci v lihu...................................................................

4.2.2019 v 19:45 | Karma: 8,22 | Přečteno: 156x | Diskuse| Poezie a próza

David Lauda

Jednorožec

Když máte mozek v lepším stavu než všichni klienti i pracovníci domova seniorů a potřebujete zmizet, stane se tohle...a není to konec, pokračování příště

30.1.2019 v 19:25 | Karma: 9,38 | Přečteno: 353x | Diskuse| Ostatní

David Lauda

Perníková chalupa

...a divadelní představení na besídku speciální základky je hotovo...Perníková chaloupka trochu jinak

15.10.2018 v 14:37 | Karma: 6,30 | Přečteno: 178x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Spousta obětí střelby mohla být zachráněna, řekla matka Rakušanovi

25. dubna 2024  16:02,  aktualizováno  16:50

Na jednání výboru pro bezpečnost Sněmovny kvůli snaze opozičního ANO zřídit vyšetřovací komisi k...

Podvody přesáhly pět milionů, žalobce viní pojišťováka i jeho otce lékaře

25. dubna 2024  16:23

Z pojistných podvodů s celkovou škodou přesahující pět milionů korun obžaloval krajský státní...

Pomstím Palestinu, psal ve Francii podezřelý z únosu a znásilnění Židovky

25. dubna 2024  16:18

Policie ve Francii zadržela dvaatřicetiletého muže z pařížského předměstí Gennevilliers, který čelí...

Svědci mluvili až příliš, soud s Weinsteinem se zopakuje. Z vězení však nevyjde

25. dubna 2024  15:46,  aktualizováno  16:15

Newyorský odvolací soud ve čtvrtek zrušil odsouzení někdejšího hollywoodského producenta Harveyho...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 39
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 377x
Dobrý den, jsem začínající autor povídek a také pohádek pro děti, Doufám že se vám texty budou líbit a jestli ne,nevadí,každá kritika je dobrá.