Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Já a to

Druhý týden deníku obyčejného chlápka s neobyčejným životním příběhem...pokračování zase za ,,deníkovej tejden".

Den 9. (9.6.)

 

Úterní rána nemám rád skoro stejně jako středeční. Ještě nedávno mi nevadily, ale od předminulý středy mi začaly vadit i úterní rána. I odpoledne. A taky večery. Prostě celý úterý bylo na hovno, protože se blížila středa a naše pravidelné terapeutické setkání, skládající se z mého klábosení o hovně, doktorova tichého uvažování nad nějakou nebetyčně inteligentní odpovědí, ikdyž jsem nepoložil žádnou otázku , prokládáno jeho uvědomělým ,,hmmm, to je zajímavé pane Pletko“ nebo ,,hmmm, a jaký z toho máte pocit pane Pletko“. Debil.

 

Den 10. (10.6.)

 

A je to tady. Středa. Den D. Myslím, že jsem ready na svou další pravidelnou dávku emocí v ordinaci pana doktora Márpla. Teda snad. Myslím, že už bych nenadejchal. Maximálně 0,7.

Odpoledne: Nebyl jsem připraven. Postavil přede mě pastelky, takový ty malý z Ikey, že prej mám nakreslit, jak vidím svou ideální životní partnerku. CatWoman se mu jako ideální nejevila ale stejně mě pochválil, jako parchanta ve školce, když snědl drožďovou pomazánku. A já měl podobnej pocit jako bych ji musel pozřít. Pak něco blábolil o infantilnosti, představivosti, realitě, absurditě a fantazii, což mi ale šlo jedním otvorem v hlavě tam a druhým ven. Spíš jsem přemýšlel, co za lidi sem může chodit. Vidím to v jasnejch barvách-vyhaslý hvězdičky pop-music, který musely po Superstar a pár koncertech v Novojičínským nebo Vlašimským kulturáku na pracák. Nebo řezník, co dělal Babišovy párky tak vehementně, že si umlel levej prostředníček. A nebo ti, co posílaj fotky svejch muškátů do Snídaně s novou.

 

Den 11. (11.6.)

 

Hořčice plnotučná,mléko polotučné trvanlivé, dva ochablé, pomalu schnoucí párky, bílej jogurt řeckýho typu a tři vejce. Obsah mý lednice je nedostačující. Sice už nejsem ve vývinu, ale jíst se holt musí. Musím do obchodu. Nakupování mě baví. Asi jako Hercule Poirot. Nebo kroket. Nebo hitparáda na Šlágr Tv.

 

 

 

 

Den 12. (12.6.)

 

Je 11:32. Den poté. Zážitek ze včerejšího nakupování mi pořád trčí v hlavě jako paraplíčko z krevetovýho koktejlu. Nebo maják, do kterýho narážej vlny Danielsova moře. Ano, musel jsem to spláchnout. A ne, nejsem alkoholik, ikdyž to tak třeba vypadá. ,,Jak mám vědet, kde mám ty sušenky otevřít, když tam není ta žlutá šipka jako vždycky?“ ,,Můžete si vybrat ze spousty dalších baličků těchto sušenek. Nebo ten balíček prostě rozstřihněte nahoře a je to“. ,,Jak jako a je to? Nic není. Já žádám, abyste mi tyhlencty sušenky dali zdarma, protože je nemáte správně označeny“. ,,Bohužel pane, to nebude možné, zdarma je pouze zboží kterému došla expirace. Budete si tedy přát jiné balení?“ ,,Já žádné jiné balení nechci. Tohle jsem si vybral, dotáh jsem ho až tady k pokladně a vracet se nehodlám. Jsem zvyklý na žlutou šipku, díky které vím, kde mám balíček otevřít, a ta tady prostě není.“ ,,Tak víte co? Tady to máte,otevřený a sbohem, táhněte do prdele“. Rozhovor mezi dědkem, co si jezdí každej den ulicí v tom svým naleštěným elektrovozejku, a prodavačkou v přechodu, skončil rozdrolenejma sušenkama v klíně toho senila a všude kolem. Silnej zážitek.

 

Den 13. (13.6.)

 

Chystám se na hřbitov. Ještě nevím na kterej, rozhodnu se až cestou. Hřbitovy mám rád. Hlavně ty menší. Nazval jsem je ,,hřbitovy rodinného typu“. Jako bych to viděl před sebou-nebožtíkovy zbytky nesou čtyři chlapi jako skály(určitě kolegové z práce nebo spolupíči z hospody), vdova polyká slzy o něco menší než její jaterní skvrny, přitom mu už 15 let zabavovala důchod aby nechlastal a nehulil a teplou večeři mu dělala jednou týdně.Maximálně. Farář pronáší poslední slova, který zbytek toho chlápka ,,slyší“ na tomto světě, pak se všichni zlejou v knajpě, daj si do držky a jdou domů. Klasika. Ty ,,anonymní“krchovy mě serou. Lidi se tam pálej jak biomasa, strčej do flašky, zašpuntujou, očíslujou a vystaví za sklo. Je to jak velkovýroba nějaký sodovkárny. Hlavně nezapomenout čárovej kód a cenovku. Beng! Další. Mrtví lidi jsou lepší než živí. Živí neuměj držet hubu dost dlouho na to, abych je měl rád. Třeba v hospodě. Nebo na poště. To bych někomu jednu plácnul, on by se štrejchl o bar nebo pultík na složenky a výherní losy, padl k zemi jak muslim o ramadánu, lehce by ho, špičkou bílé boty značky Prestige, nakopla důchodkyně za ním a rázem by přeskočil k mým oblíbeným, neživým. Nemám rád násilí.

 

Den 14. (14.6.)

 

Volala Miluška, že se zastaví. Hezkej večer zaručen.

Sex mám rád. Dokonce možná i více než hřbitov a marmeládu.

A s Miluškou je to dobrej sex. Takovej echtovní. Tak akorát. S mojí ex, to bylo divný. Nesnáším, když mě ženská povzbuzuje. ,,Pojď, pojď, pojď“. To pak všude kolem vidím v živejch barvách plnou tribunu nepřejícnejch buranů v džínovejch vestách bez rukávů, se zažloutlejma prstama, jak na mě řvou ,,tak dělej ty hovado, makej, nebo střídej ho ty vole“. Nebo jako při dostizích- ,,Ano dámy a pánové, opět jsme na závodním okruhu v Pardubicích a kůň číslo 13, který dnes rozhodně nebyl favoritem, pomalu klopýtá do poslední zatáčky“. A všichni, co si vsadili-,,Jooo, jeď ty vemeno, pojď,pojď,pojď!“ Díky, nechci. To si radši procvičím pevnej stisk.

Autor: David Lauda | čtvrtek 15.6.2017 8:13 | karma článku: 10,54 | přečteno: 278x
  • Další články autora

David Lauda

Hvězda

Začátek příběhu o snech našich rodičů, dětství bez dětskosti, plném sportu, nemoci a životu věnovaném někomu jinému

6.2.2019 v 13:46 | Karma: 9,01 | Přečteno: 229x | Diskuse| Ostatní

David Lauda

Obrazy

Krátká báseň o tom, jak to je.......................................................................

4.2.2019 v 20:48 | Karma: 9,71 | Přečteno: 173x | Diskuse| Ostatní

David Lauda

Slunce

Krátká báseň o dlouhé noci v lihu...................................................................

4.2.2019 v 19:45 | Karma: 8,22 | Přečteno: 156x | Diskuse| Poezie a próza

David Lauda

Jednorožec

Když máte mozek v lepším stavu než všichni klienti i pracovníci domova seniorů a potřebujete zmizet, stane se tohle...a není to konec, pokračování příště

30.1.2019 v 19:25 | Karma: 9,38 | Přečteno: 353x | Diskuse| Ostatní

David Lauda

Perníková chalupa

...a divadelní představení na besídku speciální základky je hotovo...Perníková chaloupka trochu jinak

15.10.2018 v 14:37 | Karma: 6,30 | Přečteno: 178x | Diskuse| Ostatní

David Lauda

Velryba

V Ostravě našli velrybu doplula tady omylem, vymlouvala se na chybu že prý si hrála s mobilem Později se však přiznala že nezná světové strany, hodila kolem pár úsměvů a obrousila hrany

8.10.2018 v 16:53 | Karma: 9,55 | Přečteno: 151x | Diskuse| Ostatní

David Lauda

Malý návod pro velké muže

Hledáte tu svou dokonalou? Neexistuje. Ani ona, ani dokonalost. Jedná se pouze o růžovou clonu visící před vašima očima, o starorůžovou deku se srdíčky a růžovými kvítky, zahalující váš mozek.

17.7.2018 v 17:07 | Karma: 10,83 | Přečteno: 388x | Diskuse| Ostatní

David Lauda

Ježíšek násilník

Svoboda slova-jeden z pilířů demokratické společnosti. Pokud není zneužita, znásilněna pro projevy porušující zákon, musí být respektována, ať se nám ten či onen výrok nebo komentář pod fotkou, líbí nebo ne.

28.5.2018 v 13:13 | Karma: 13,77 | Přečteno: 880x | Diskuse| Společnost

David Lauda

Člověčí dělení

Lidé se dají rozdělovat do různých škatulí, například podle jejich povahy a podobně.Já si je, po zkušenostech a zážitcích několika posledních měsíců, rozdělil na tzv. přispívače/sběratele a odmítače/bezkontakty/nevnímače.

16.5.2018 v 12:00 | Karma: 10,56 | Přečteno: 284x | Diskuse| Ostatní

David Lauda

Slzy, víc než důkazy

Úroveň českého soudnictví a společnosti celkově, klesá čím dál hlouběji, čím dál víc do černé díry. Mám velké pochybnosti o tom, jestli je ještě kam dál klesat. Jsme u dna, hrabeme prsty nohou v písku ale všude kolem je jen tma...

15.5.2018 v 12:00 | Karma: 13,58 | Přečteno: 411x | Diskuse| Osobní

David Lauda

Jednorožec(pokračuje)

Ovčáček se nutně potřeboval zbavit neviditelných pout a zmizet konečně z toho nezamřížovaného lágru, ovládaného esesáky v bílých polokošilích s usměvavým sluníčkem, natisknutým na srdci. Elektrický obojek už mu byl těsný.

7.5.2018 v 10:00 | Karma: 6,97 | Přečteno: 136x | Diskuse| Ostatní

David Lauda

Rak

Říkali mi : ˇžij každý den tak, jako by byl tvůj poslední. Říkala to moje máti, říkaly to motivační citáty na facebooku, říkal to houmles, kterému jsem dal dvacku ,,na jídlo“, který ale v rumovém opojení mluvil totálně z cesty.

6.5.2018 v 11:33 | Karma: 7,55 | Přečteno: 342x | Diskuse| Ostatní

David Lauda

Jednorožec(další část)

Ovčáček přemýšlel o tom, že půjde i na jeho pohřeb. Pralo se to v něm. Kdyby šel, odpustil by mu nebo by se mu vysmál do jeho nehybného obličeje, bledého jak maturant před zkouškou?

3.5.2018 v 20:57 | Karma: 7,46 | Přečteno: 130x | Diskuse| Ostatní

David Lauda

Jednorožec(další)

Plánování mu nikdy nešlo. Vlastně už od dětství, takže tuhle neschopnost zřejmě musel po někom zdědit. Vyrůstal ale v děcáku a nikdo mu nikdy pořádně nevysvětlil proč. Ale čím víc těchhle neschopností se objevovalo...

27.4.2018 v 20:12 | Karma: 6,64 | Přečteno: 142x | Diskuse| Ostatní

David Lauda

Jednorožec(pokračování)

Bylo to jako v Zelené míli. Vedli ho jako vězně na popravu. Nebo uličníka na kobereček do kabinetu chlupaté tělocvikářky po tom, co chtěl s ostatními kluky v nářaďovně vidět i jiné kozy než ty gymnastické. Spolužačky byly proti...

26.4.2018 v 16:13 | Karma: 7,21 | Přečteno: 239x | Diskuse| Ostatní

David Lauda

Holubí poezie

Holubí poezie Letěl holub nad Ostravou posral při tom hlavu plavou, stalo se to nad ránem sejmuli ho Koránem Zmátořil se, letěl dál hlavu tmavou poděl

20.4.2018 v 18:15 | Karma: 9,61 | Přečteno: 160x | Diskuse| Miniblogy

David Lauda

Jednorožec

,,Ne pane Ovčáčku, opravdu ne. Mohu vás ujistit že v tomto objektu ani jeho okolí se nepohybuje žádný vlk, takže prosím vylezte ze skříně a vemte si ty prášky ano?“ řekla s klidným hlasem a neklidnýma očima ošetřovatelka Květa

10.4.2018 v 12:00 | Karma: 7,54 | Přečteno: 325x | Diskuse| Ostatní

David Lauda

Já a to...pátý týden

Po delším čase pokračujeme v deníku zkrachovalce Pletky...Jeho život jde čím dál lépe...Mějte se a mejte se, děkuju

6.9.2017 v 16:28 | Karma: 6,77 | Přečteno: 220x | Diskuse| Ostatní

David Lauda

Festivalová

Festivaly jsou v plném proudu a proto přidávám pár veršů právě o nich...Mějte se a mejte se přátelé a nepřátelé...

26.7.2017 v 13:53 | Karma: 10,79 | Přečteno: 192x | Diskuse| Ostatní

David Lauda

Já a to...čtvrtý týden

Čtvrtý týden deníku společenského vyvrhele Pletky...další týden zase někdy příště, brzy, snad...Mějte se

13.7.2017 v 12:15 | Karma: 9,79 | Přečteno: 252x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 39
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 377x
Dobrý den, jsem začínající autor povídek a také pohádek pro děti, Doufám že se vám texty budou líbit a jestli ne,nevadí,každá kritika je dobrá.